Deklaracja dostępności

Miejskie Przedszkole Nr 4 w Jarosławiu podejmuje działania zmierzające do zapewnienia dostępności placówki. Podejmujemy starania dostępności naszej strony internetowej www.mp4-jaroslaw.pl zgodnie z Ustawą z 4 kwietnia 2019r.o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019r. poz. 848 oraz decyzją wykonawcza Komisji UE 2018/1523 z dnia 11 października 2018r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawia dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i rady UE 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Przedszkola Nr 4 w Jarosławiu. Oświadczenie sporządzono dnia 12.11.2020r.
Deklarację dostępności sporządzano na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.


Dane teleadresowe jednostki:
Miejskie Przedszkole Nr 4 w Jarosławiu 37-500 Jarosław
Ul. Grottgera 32
Telefon; 518-349-420
E-mail; mp4jaroslaw@wp.pl

Adres do korespondencji:
Miejskie Przedszkole Nr 4 w Jarosławiu 37-500 Jarosław
Ul. Grottgera 32
Koordynator do spraw dostępności:
Zbigniew Skiba – konserwator
Telefon: 721959623 /16 621 6213

Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa Miejskiego Przedszkola Nr 4 w Jarosławiu jest częściowo zgodna z ustawą z dn. 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
1. Placówka nie posiada strony internetowej dostosowanej dla osób niepełnosprawnych
2. Brak aplikacji mobilnych
3. Brak możliwości odsłuchania podanych treści
4. Nie wszystkie pliki do pobrania są opatrzone informacją o formacie i rozmiarze
5. Dokumenty nietekstowe mogą nie posiadać tekstu alternatywnego
6. Filmy publikowane przed 23 września 2020r. są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

Ułatwienia na stronie:
1. Zdjęcia w dużym formacie
2. Podwyższony kontrast
3. Informacje zawarte w serwisie redagowane są w sposób czytelny i zrozumiały.

Informacje zwrotne
W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt.
Osobą odpowiedzialną jest referent przedszkola, adres e-mail: mp4jaroslaw@wp.pl oraz pod numerem telefonu: 16 621 6213. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Wniosek powinien zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba składająca wniosek zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Można zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych np. odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, wysłania dokumentu w formie papierowej itp.
Podmiot publiczny powinien zrealizować niezwłocznie żądanie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie terminu nie jest możliwe, podmiot informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot może zaproponować alternatywny sposób przekazania informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony BIP Urzędu Miasta Jarosławia mają zastosowanie przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego. Skarga rozpatrywana jest przez podmiot, który odmówił zapewnienia dostępności cyfrowej, w terminie miesiąca od jej otrzymania. Po wyczerpaniu wszystkich możliwość, skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Infolinia: 800 676 676.

Dostępność architektoniczna:
Miejskie Przedszkole Nr 4 w Jarosławiu ul. Grottgera 32
Do siedziby Miejskiego Przedszkola Nr 4 prowadzi wejście główne od ul. Grottgera. Zarządcą budynku jest dyrektor przedszkola.

W działalności placówki – budynek użyteczności publicznej – uwzględnia się na miarę możliwości potrzeby osób o specjalnych potrzebach w planowanej i prowadzonej przez podmiot działalności, zapobiega się powstawaniu barier. Zapewnia się środki służące dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej:

  • pomieszczenie referenta znajduje się na piętrze budynku
  • przy wejściu głównym zamontowany jest dzwonek umożliwiający kontakt z pracownikami przedszkola
  • budynek ze względu na rozwiązania techniczne, konstrukcyjne nie posiada możliwości swobodnego poruszania się osób niepełnosprawnych (nie posiada pochylni, podjazdu umożliwiających korzystanie ze schodów znajdujących się przed wejściem oraz wewnątrz budynku, właściwej szerokości drzwi wejściowych, mała przestrzeń manewrowa, istnieje możliwość powiadomienia pracowników o potrzebie wsparcia – wideofon, dzwonek)
  • w placówce znajdują się przestrzenie komunikacyjne bez barier pionowych i poziomych, brak specjalnego oznaczenia budynku- -brak urządzeń dźwigowych lub innych urządzeń podnośnych umożliwiających transport pionowy osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach inwalidzkich na inne kondygnacje, które wymagają dostępności dla tych osób (§ 105 ust. 5),
  • parking na terenie placówki nie posiada oznaczeń pionowych ani poziomych z wyznaczonym miejscem dla pojazdów osób niepełnosprawnych
  • w budynku znajdują się rozwiązania architektoniczne umożliwiające dostęp do wszystkich pomieszczeń zgodnych z zasadami bhp,
  • budynek nie posiada toalety, łazienki, przystosowanych dla osób niepełnosprawnych dorosłych; dla dzieci jest możliwość dostosowania (uchwyty) brak systemu alarmowego w łazienkach
  • informacja wizualna na temat rozkładu pomieszczeń znajduje się wewnątrz budynku
  • bariery w komunikowaniu się uniemożliwiają swobodne porozumiewanie się i/lub przekazywanie informacji; w takim rozumieniu likwidacją bariery w komunikowaniu się jest montaż wszystkich urządzeń rekompensujących zaburzone funkcjonowanie zmysłów: wzroku oraz słuchu i mowy
  • brak urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących (odrębne zagadnienie stanowią udogodnienia dla osób głuchoniemych i niewidomych)
  • strona internetowa placówki nie posiada informacji o zakresie jej działalności w postaci elektronicznej, migowej oraz informacji w czcionce łatwej do czytania dla osób niedowidzących
  • brak możliwości zapewnienia komunikacji z podmiotem, w formie wyżej określonej.

Dostęp w formie alternatywnej

1. Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby:
– możliwość pomocy osobie o ograniczonej możliwości poruszania się – tak
– możliwość pomocy osobie o ograniczonej możliwości słyszenia – częściowo
– możliwość pomocy osobie o ograniczonej możliwości widzenia – częściowo
2. Wsparcie techniczne z wykorzystaniem nowoczesnych technologii –nie
3. Zmiany w organizacji pracy na rzecz pracowników- tak
4. Zmiany w organizacji pracy na rzecz wychowanków – tak, przy wsparciu organu prowadzącego

5. W sytuacjach uzasadnionych, takich jak np. stan epidemii oraz wynikających obostrzeń i ograniczeń, umieszczono na głównych drzwiach numer telefonu do przedszkola umożliwiający kontakt w godzinach pracy z dyrektorem oraz pracownikami przedszkola.

Koordynator do spraw dostępności

W placówce powołano koordynatora do spraw dostępności. Na stronie internetowej placówki znajdują się dane koordynatora, analiza dostępności.
Certyfikat dostępności

Placówka nie posiada certyfikatu potwierdzającego czy podmiot zapewnia dostępność osobom ze specjalnymi potrzebami zgodnego z wykazem podmiotem dokonujących certyfikacji. Placówka nie posiada umowy z podmiotem certyfikującym.

Scroll to Top